Απολογισμός λειτουργίας Ομίλων 2022-23

1. ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ:

 

2. ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ – ΤΟ ΦΛΑΣΑΚΙ»                                                     

Κατά το σχολικό έτος 2022-23 λειτούργησε στο σχολείο μας Εκπαιδευτικός Όμιλος με στόχο την έκδοση Μαθητικού περιοδικού «ΤΟ ΦΛΑΣΑΚΙ». Για τον σκοπό αυτόν συγκροτήθηκε μαθητική δημοσιογραφική ομάδα αποτελούμενη από μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης

Τα μέλη του ομίλου συγκρότησαν συντακτική ομάδα που συνεργάστηκε αποτελεσματικά και ανταποκρίθηκε με επιτυχία στον στόχο της, δηλαδή την έκδοση μαθητικού περιοδικού.

Στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ομίλου οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν το ενδιαφέρον τους για την επικαιρότητα και ευαισθητοποιήθηκαν πάνω σε θέματα επιστημονικά, κοινωνικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά.

Ενημερώθηκαν για τη δημοσιογραφική δεοντολογία και τον ρόλο του Τύπου, γνώρισαν και ασκήθηκαν στην παραγωγή διαφορετικών ειδών δημοσιογραφικών κειμένων, εισήχθησαν στις βασικές αρχές και τις τεχνικές της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Εξοικειώθηκαν με την τεχνική της δημοσιογραφικής συνέντευξης, της απομαγνητοφώνησης και της δημοσιογραφικής έρευνας (ρεπορτάζ). Για τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο των συναντήσεων οι συμμετέχοντες μαθητές μελέτησαν σε βάθος κείμενα από τη σύγχρονη αρθρογραφία, αλλά και συνεντεύξεις που δημοσιεύθηκαν στον ημερήσιο ή περιοδικό Τύπο ή αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, μελετώντας παράλληλα το θεωρητικό μέρος της συγκεκριμένης διαδικασίας, υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητριών. Προκειμένου να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών, να καλλιεργηθεί συνεργατικό κλίμα μεταξύ τους και να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις του δημοσιογραφικού λόγου με βιωματικό τρόπο αξιοποιήθηκαν από τις υπεύθυνες καθηγήτριες, σε κάποιες από τις συναντήσεις, τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος (Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση). Ακόμη, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φιλαναγνωσίας τα μέλη του Ομίλου του περιοδικού πραγματοποίησαν συνέντευξη με συγγραφέα του σύγχρονου αστυνομικού μυθιστορήματος, η οποία δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού.

Σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του Ομίλου καλλιεργήθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων κλίμα συνεργασίας, αναπτύχθηκε ο δημιουργικός διάλογος και έγινε προσπάθεια να ενθαρρυνθούν στο να εκφράσουν την προτίμησή τους σε θέματα με τα οποία θα ήθελαν να ασχοληθούν δημοσιογραφικά στο περιοδικό. Έτσι οι μαθητές επικεντρώθηκαν σε θέματα που τους απασχολούν ιδιαίτερα, όπως είναι η εφηβεία και η ισότητα των φύλων, ενώ το τεύχος του σχολικού περιοδικού που δημιουργήθηκε από τον Όμιλο έχει θεματικό προσανατολισμό και επικεντρώνεται στον «Κόσμο του Μέλλοντος».

Το τελευταίο (9ο) τεύχος του περιοδικού «Το Φλασάκι» εκδόθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

Πέππα Εύα
Στενού Σοφία

 

3. ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΤΟ ΣΚΑΚΙ»

Το σχολικό έτος 2022-23 λειτούργησε στο σχολείο μας Εκπαιδευτικός Όμιλος με στόχο τη γνωριμία και την καλλιέργεια του του εκπαιδευτικού παιχνιδιού ΣΚΑΚΙ. Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε έπειτα από κάλεσμα, ομάδα μαθητών από την Α και την Β τάξη.

Μαζεύτηκαν 13 μαθητές που επέδειξαν ενδιαφέρον για το σκάκι, και κανονίστηκε το πρόγραμμα συναντήσεων, μια φορά την εβδομάδα κάθε Σάββατο 5-7 μμ. Στην πρώτη συγκέντρωση έγινε ανάλυση των πλεονεκτημάτων του σκακιού ως παιχνίδι ισονομίας και λογικής ,σχεδιάσαμε αριθμήσαμε και εκτυπώσαμε τις σκακιέρες αναλύοντας τη συμμετρία τους και τοποθετήσαμε τα πιόνια στη σκακιέρα.

Ο πρώτος στόχος γνωριμία με το σκάκι ολοκληρώθηκε εύκολα από όλους διότι οι περισσότεροι είχαν προηγούμενη ενασχόληση με το παίγνιο από την οικογένεια ή από προηγούμενες σχολικές ή αθλητικές προσπάθειες.

Στη συνέχεια αναλύθηκε ο τρόπος γραφής της παρτίδας ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί να παρακολουθεί μία ξένη παρτίδα και να καταγράφει τις δικές του. Σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιώντας τα κινητά βάλαμε και το χρόνο μέσα στην παρτίδα.

Δοκιμαστικά την επόμενη φορά έγινε κλήρωση και παίχτηκε ένα τουρνουά με κλήρωση και νοκ άουτ σε κάθε γύρο, καταγράφοντας ταυτόχρονα τις παρτίδες.

Τις επόμενες εβδομάδες αρχίσαμε τα βασικά ανοίγματα και δείξαμε κάποιες παρτίδες που έμειναν στην ιστορία , με την ανάλυσή τους. Το δίωρο τελείωνε με παρτίδες σκάκι μεταξύ των συμμετεχόντων.

Σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του ομίλου καλλιεργήθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων κλίμα συνεργασίας , αναπτύχθηκε δημιουργικός διάλογος και συζητήσαμε διεξοδικά κάθε βαριάντα που τέθηκε στην συζήτηση και τα αποτελέσματά της καταλήγοντας στην καλλίτερη δυνατή κίνηση.

Ο υπεύθυνος του Εκπαιδευτικού Ομίλου

Σιέρρος Ευάγγελος

 

4. ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ»

Η διδασκαλία της υπολογιστικής σκέψης καθιστά τους/τις μαθητές/-τριες ικανούς/-ές να διασπούν περίπλοκα προβλήματα σε απλούστερα (αποσύνθεση), να αναγνωρίζουν επαναλαμβανόμενες μορφές (αναγνώριση μορφών), να εντοπίζουν τις λεπτομέρειες που είναι καίριες για την επίλυση ενός προβλήματος (αφαίρεση) ή να ορίζουν τους κανόνες ή τις εντολές που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα (σχεδιασμός αλγόριθμου).

Ο προγραμματισμός βοηθάει επίσης στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως είναι η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η δημιουργικότητα και η ομαδική εργασία, δηλαδή πραγματικά χρήσιμες δεξιότητες σε όλες τις ατραπούς της ζωής.

Για τους λόγους αυτούς επιλέχθηκε η υλοποίηση συναφούς προγράμματος με την επιστήμη της Πληροφορικής, και τίτλο «Γνωρίζοντας τον Προγραμματισμό», στα πλαίσια λειτουργίας των εκπαιδευτικών ομίλων. Συγκρότησαν τον όμιλο έξι μαθητές/-τριες και κατάφεραν όλοι/-ες να ολοκληρώσουν την παρακολούθησή του. Οι συναντήσεις με τους μαθητές/-τριες ήταν δίωρες, ημέρα Σάββατο και ώρα 15:00-17:00, στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής όπου συνολικά πραγματοποιήθηκαν 36 ώρες γόνιμης αλληλεπίδρασης.

Οι μαθητές/-τριες έμαθαν να προγραμματίζουν, που κατανοούν πώς λειτουργεί η τεχνολογία, και απέκτησαν πλεονέκτημα, ανεξάρτητα από την επαγγελματική πορεία που θα επιλέξουν τελικά. Εξάλλου ο προγραμματισμός αποτελεί περιζήτητη δεξιότητα σε όλους σχεδόν τους κλάδους —όχι μόνο στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και στους τομείς της οικονομίας, της υγειονομικής περίθαλψης, των φυσικών επιστημών, ακόμη και του σχεδιασμού ή της γεωργίας, και η ζήτηση αυξάνεται όλο και περισσότερο.

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα έδωσε την ώθηση στους/στις μαθητές/-τριες έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.

Ο Υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ομίλου

Αναστάσιος Καχριμάνης
ΠΕ86 – Πληροφορικής

 

5. ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ «ΟΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ… ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ»

12 μαθητές/τριες της ΄Β Λυκείου του σχολείου μας επιλέχθηκαν φέτος για να παρακολουθήσουν τον όμιλο πειραμάτων που οργάνωσαν φέτος οι καθηγήτριές φυσικών επιστημών του σχολείου και είχαν μια σπουδαία ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές επιστήμες ..στην πράξη.

Κάθε Τρίτη 2 διδακτικές ώρες μετά τη λήξη του σχολείου από τον Οκτώβριο ως το Μαιο η ομάδα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς υλοποιούσε μια εργαστηριακή άσκηση Χημείας ή Βιολογίας στο χώρο του εργαστηρίου φυσικών επιστημών. Έτσι εξοικειώθηκαν με εργαστηριακές τεχνικές και πειραματικές διατάξεις Χημείας και Βιολογίας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες κ πειράματα, αναπτύσσοντας ερευνητική διάθεση και παραγωγική σκέψη με ομαδοσυνεργατικο τρόπο μάθησης. Μέσω της κατανόησης της σημασίας της παρατήρησης και των πειραμάτων αναγνώρισαν τη χρησιμότητα εργαλείων και οργάνων στις φυσικές επιστήμες.

Έμαθαν πως να φτιάχνουν σαπούνι, να αποστάζουν κρασί, την οδοντόπαστα του ελέφαντα , καθρεφτάκια από χημικές ουσίες ,πως καίγονται τα δεκαευρα (χωρίς να καίγονται…)Πόσους υδατάνθρακες έχουν τα τρόφιμα, πως απομονώνουμε DΝΑ από μπανάνα, πως φτιάχνουμε δικά μας παρασκευάσματα φυτών για μικροσκοπική παρατήρηση και στη συνέχεια πως χρησιμοποιούμε το μικροσκόπιο, δοκιμάζοντας μάλιστα το ολοκαίνουριο μικροσκόπιο με κάμερα, φετινό απόκτημα του εργαστηρίου μας και μια σειρά ακόμα από πειράματα.

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να μην δηλώσουν συμμετοχή σε όλους τους σχετικούς διαγωνισμούς φυσικών επιστημών και πειραμάτων μιας και έχουν αναπτύξει θετική στάση για τα μαθήματα φυσικών επιστημών μέσα από τον πλέον ευχάριστο τρόπο. Κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στον τοπικό διαγωνισμό EOES και κατάφεραν να μπουν στα άδυτα του ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ να ξεναγηθούν στους χώρους των εργαστηρίων του και να συνομιλήσουν με τους ερευνητές του.

ΠΡΑΧΑΛΗ ΑΥΓΗ – ΖΒΙΝΤΖΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Facebook
Twitter
Email