Το σχολείο μας

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου είναι η εξέλιξη του  Γυμνασίου Ναυπλίου, του πρώτου γυμνασίου της Ελλάδας, που ιδρύθηκε το 1833.

Στεγάζεται από το 1936 στο κτίριο που συνεχίζει να λειτουργεί ως σήμερα στο κέντρο της παλιάς πόλης του Ναυπλίου, με μαθητικό πληθυσμό που προέρχεται από την παλιά πόλη και τις  συνοικίες της Πρόνοιας και του Νέου Βυζαντίου, κατά κύριο λόγο. Οι δυνατότητες του κτιρίου που δημιουργήθηκε για να φιλοξενήσει πολύ μικρότερο αριθμό μαθητών, είναι σήμερα πια ξεπερασμένες, με αποτέλεσμα  τάξεις του σχολείου να στεγάζονται σε λυόμενα στον προαύλιο χώρο, τα οποία είναι παλαιότατα, χωρίς μόνωση και πολύ μικρών διαστάσεων. Επιπλέον το σχολείο δεν διαθέτει αίθουσα εκδηλώσεων και γυμναστήριο, ενώ το εργαστήριο φυσικής στεγάζεται σε μικρή αίθουσα στο προαύλιο.Τα πέντε τελευταία χρόνια έγιναν σοβαρότατες παρεμβάσεις βελτίωσης υποδομών και επιδιώχθηκε η πλήρης αξιοποίηση κάθε υπάρχουσας δυνατότητας του παρόντος κτιρίου, όμως η στέγαση παραμένει αξεπέραστο πρόβλημα.

Στο σχολείο φοίτησαν  το σχ. έτος 2022-2023  317 μαθητές και εργάζονται με οργανική τοποθέτηση 25 καθηγητές. Εντάσσονται σε αυτό 13 μαθητές που αντιμετωπίζουν  μαθησιακές δυσκολίες καθώς, σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή, το Γυμνάσιο προέλευσης των μαθητών του σχολείου είναι το μόνο στην πόλη όπου λειτουργούν τάξεις ένταξης. Παρά αυτό το δεδομένο στο 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου δεν λειτουργεί παράλληλη στήριξη ή άλλη δομή ένταξης.

Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο αναπτύσσει  μια  έντονη
εξωστρέφειά  η οποία αποδεικνύεται από τις συμμετοχές του σε διαγωνισμούς, ευρωπαϊκά προγράμματα, καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1. Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία – Διδασκαλία μάθηση και αξιολόγηση

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου άξονα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

α) Διαθεματική προσέγγιση των διδακτικών αντικειμένων της Ιστορίας και των Μαθηματικών (Α’ λυκείου), και  Διδακτική προσέγγιση της Ιστορίας μέσα από τον χώρο του Μουσείου, με την αξιοποίηση τεχνικών του Εκπαιδευτικού Δράματος (ΔτΕ)

  • Σε εκπαιδευτικό δίωρο στο πλαίσιο των μαθημάτων “Ιστορία Αρχαίου Κόσμου Α’ Λυκείου” (ενότητα Αρχαία Αίγυπτος) και Μαθηματικά Α’ Λυκείου και Γεωμετρία Α’ Λυκείου μαθητές της Α’ Λυκείου συμμετείχαν σε βιωματική διαδικασία, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποιήθηκαν Δραματικές Τεχνικές. Οι μαθητές περιηγήθηκαν σε ένα φανταστικό ταξίδι στην στην Αίγυπτο, ασκήθηκαν ως «γραφείς» στην ιερογλυφική γραφή των αριθμών, ανακάλυψαν παπύρους όπου διατυπώνονται μαθηματικά προβλήματα και γρίφοι της ίδιας εποχής και προχώρησαν στην επίλυσή τους .
    https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/diathematiki-ekpaideytiki-drasi-istoria-kai-mathimatika-meso-tis-dramatikis-technis
  • Σε εκπαιδευτικό δίωρο στο πλαίσιο του μαθήματος “Ιστορία Α’ Λυκείου “οι μαθητές τμήματος της Α’ Λυκείου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου και με τη βοήθεια της φιλολόγου – θεατροπαιδαγωγού που συμμετέχει στη συγκεκριμένη δράση, η οποία εφάρμοσε Δραματικές Τεχνικές, γνώρισαν τα ταφικά έθιμα της μυκηναϊκής εποχής και καλλιέργησαν την ιστορική τους ενσυναίσθηση
    https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/ekpaideytiki-drasi-sto-archaiologiko-moyseio-nayplioy-enotita-mykinaikos-politismos

 

β) Δειγματικές διδασκαλίες

Πραγματοποιήθηκαν:

  • Δειγματικές διδασκαλίες στα φιλολογικά μαθήματα από τον ενδοσχολικό συντονιστή Α΄ τάξης και τον ενδοσχολικό συντονιστή γνωστικού πεδίου στην Ιστορία (2)  και την Ν.Ε. Γλώσσα Α΄ Λυκείου (1).
  • Δειγματικές διδασκαλίες στα μαθήματα Φυσικής Β΄Λυκείου, Χημείας Β΄ Λυκείου και Βιολογίας Α΄ Λυκείου από την συντονίστρια ΠΕ04.
  • Δειγματικές διδασκαλίες από τον συντονιστή γνωστικού πεδίου ΠΕ03 στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου (2) και Γεωμετρία Β΄ Λυκείου (1).

 

γ) Μαθητικοί διαγωνισμοί

  • Συμμετοχή μαθήτριας Γ΄ Λυκείου και  βράβευσή της στον μαθητικό διαγωνισμό δοκιμίου ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων της απελευθέρωσης του Ναυπλίου από τον Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.
  • Συμμετοχή στο μαθηματικό διαγωνισμό «ΘΑΛΗΣ» στις 11/11/2022, με συμμετοχή 18 μαθητών. Μαθητής της Α΄ τάξης του σχολείου προκρίθηκε για να συμμετάσχει στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ»
  • Συμμετοχή στον 19ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας (Α φάση) στις 11 /2/2023 και Χημείας με συμμετοχή 20 μαθητών
  • Συμμετοχή σε διαγωνισμό για την πρόκριση στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών στις 10/12/22 στο ΕΚΦΕ Αργολίδας.

 

δ) Όμιλοι

  • Όμιλος Φιλαναγνωσίας: Στο μικρό διάστημα που λειτούργησε ο όμιλος( λόγω της αποχώρησης από το σχολείοτης υπεύθυνης του ομίλου), οι μαθητές διάβασαν και συζήτησαν για επιλεγμένα βιβλία. Συνάντησαν και συνομίλησαν δια ζώσης με τη συγγραφέα Ρέα Γαλανάκη ενώ πραγματοποιήθηκε δίωρη τηλεδιάσκεψη-συνέντευξη με την συγγραφέα Ευτυχία Γιανννάκη(10/5 2023)
  • Δημοσιογραφικός όμιλος: Εισαγωγή στη δημοσιογραφική δεοντολογία, τα είδη δημοσιογραφικών κειμένων, τις αρχές και τους στόχους της ποσοστικής και ποιοτικής έρευνας,  τον τρόπο λειτουργίας και τις επαγγελματικές ειδικότητες του Τύπου. Συγκρότηση συντακτικής ομάδας, επιλογή θεματικής, σύνταξη κειμένων με τελικό αποτέλεσμα την έκδοση μαθητικού περιοδικού “Το Φλασάκι». Το περιοδικό εκδίδεται στο σχολείο επί εννέα συνεχή χρόνια.
  • Ομιλος πειραμάτων: Λειτούργησαν δύο όμιλοι πειραμάτων, ένας φυσικής και ένας χημείας. Οι μαθητές/τριες της Β΄ Λυκείου  που επιλέχθηκαν να παρακολουθήσουν τον όμιλο πειραμάτων  γνωρίσαν τις φυσικές επιστήμες στην πράξη. Η ομάδα  υλοποιούσε μια εργαστηριακή άσκηση Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας στον χώρο του εργαστηρίου φυσικών επιστημών. Έτσι εξοικειώθηκαν με εργαστηριακές τεχνικές και πειραματικές διατάξεις των Φυσικών Επιστημών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και πειράματα
  • Σκακιστικός Όμιλος: Λειτούργησε με 13 μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου με σκοπό την γνωριμία και την καλλιέργεια του εκπαιδευτικού παιχνιδιού. Αναλύθηκε ο τρόπος γραφής της παρτίδας, παρουσίαση και ανάλυση ιστορικών παρτίδων και διοργάνωση σκακιστικών τουρνουά.
  • Όμιλος Πληροφορικής: Στόχος του ομίλου η εκμάθηση συγγραφής κώδικα, η κατανόηση της τεχνολογίας και η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η υπολογιστική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η συνεργασία. Η ομάδα λειτούργησε με έξι μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ Λυκείου.

 

ε) Διδακτικές επισκέψεις

  • 11/11/22 τα τμήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης της Γ΄ λυκείου επισκέφθηκαν την έκθεση “Statecraft: Διαμορφώνοντας το Κράτος” στο ΕΜΣΤ.
  • 11/11/2022, 20 μαθητές/τριες της θετικής κατεύθυνσης της Γ΄ λυκείου επισκέφθηκαν το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής,Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του Αστεροσκοπείου Αθηνών.
  • 24/11/2022, δύο τμήματα της Β΄ τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο σχολικής ζωής και εκπαίδευσης και πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  • 3/12/2022, δύο τμήματα της Β΄, επισκέφθηκαν το Ίδρυμα Γουλανδρή στην Αθήνα.
  • 1/2/ 2023, μαθητές που παρακολουθούν τους ομίλους πειραμάτων επισκέφθηκαν τα εργαστήρια του  κέντρου φυσικών επιστημών Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος.
  • 29/03/2023 ομάδα  μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου θετικής κατεύθυνσης παρακολούθησαν στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο Προχωρημένα Μαθήματα Φυσικής Σωματιδίων «Masterclasses 2023».

 

στ) Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Με κριτήριο τον αριθμό των παραβατικών συμπεριφορών που παρατηρήθηκαν μεταξύ των μαθητών,τη σοβαρότητα των περιστατικών και τον τρόπο αντιμετώπισης από το σχολείο μπορεί να διαπιστωθεί ότι το κλίμα μεταξύ των συμμαθητών είναι αρμονικό και διέπεται από αλληλοκατανόηση, ανεκτικότητα και αποδοχή. Παρόλο που για τη φετινή χρονιά δεν στάθηκε δυνατό να υπάρξει στο σχολείο στήριξη από Σχολικό Ψυχολόγο σε όλη τη διάρκεια του έτους, εντούτοις η δραστηριοποίηση του Συμβούλου σχολικής Ζωής αντιμετώπισε αποτελεσματικά μικρά προβλήματα, όπου εντοπίστηκαν.

Επειδή όμως το σχολείο γνωρίζει ότι οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και μαθητριών επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα της σχολικής ζωής αλλά και την αποτελεσματική μαθησιακή διαδικασία, δόθηκε έμφαση στην  ενίσχυση του αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών.


Λαμβάνουμε επίσης υπόψη μας ότι η καλλιέργεια ενός κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/μαθητριών  μπορεί συντελέσει στην πρόληψη φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού. Με αυτό το πνεύμα υλοποιήθηκε τον Απρίλιο σε δύο δίωρα δράση για τους/τις μαθητές/τριες της Β΄ τάξης που περιλάμβανε ενημέρωση-συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες με  κοινωνιολόγο, διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πατρών και λέκτορα του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας με εξειδίκευση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και διαπολιτισμική διαμεσολάβηση.

Επιπλέον,οι μαθητές ενημερώθηκαν για  τα βήματα της σχολικής διαμεσολάβησης και σκιαγράφησαν το προφίλ ενός σχολικού διαμεσολαβητή. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σχολική διαμεσολάβηση ομοτίμων και σε συνδυασμό με παλαιότερη πρωτοβουλία του σχολείου που ενημέρωσε με βιωματικό σεμινάριο εκπαιδευτικούς για τη σχολική διαμεσολάβηση,θεωρούμε ότι η δράση λειτουργεί ως υποθήκη για μια ενεργοποίηση του θεσμού στο σχολείο την επόμενη σχολική χρονιά.

https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/viomatikes-draseis-gia-tin-ensynaisthisi/

 

ζ) Σχέσεις μαθητών/τριών – εκπαιδευτικών

Οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών διαμορφώνονται μέσα από την καθημερινή επαφή και επικοινωνία μεταξύ τους και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από το κλίμα/ κουλτούρα της σχολικής μονάδας. Η ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας, εκτίμησης, σεβασμού και αποδοχής κοινών κανόνων εύρυθμης λειτουργίας μεταξύ μαθητών και καθηγητών του σχολείου μας είναι αποτέλεσμα καθημερινής προσπάθειας. Στο πλαίσιο της διαρκους και συστηματικής προσπάθειας εμβάθυνσης και διεύρυνσης των προβληματισμών και της γνώσης των εκπαιδευτικών του σχολείου για τη διαχείριση προβλημάτων που ανακύπτουν στη σχολική ζωή οργανώθηκαν :

  • 6/9/22 3ωρο βιωματικό σεμινάριο στο χώρο του σχολείου για «Διαχείριση των δύσκολων συμπεριφορών στην τάξη» το οποίο συντόνισαν στελέχη του κέντρου  Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας«Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τη σύμβουλο σχολικής ζωής.
  • 26/10/22 Συμμετοχή εκπαιδευτικών σε Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο στο πλαίσιο του προγράμματος «Acting for Children’s Rights!»σε συνεργασία με το Εφηβικό Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, συνολικής διάρκειας 4 διδακτικών ωρών.
  • 11/11/22  Παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου από εκπαιδευτικούς του σχολείου με θέμα: Αντιμετώπιση σχολικής βίας με καινοτόμες μη τιμωρητικές μεθόδους – ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας Πώς εφαρμόζονται οι καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού, όπως η Μέθοδος της Ομάδας Υποστήριξης (Social GroupMethod), η μέθοδος Πίκας (Method of SharedConcern) και η μέθοδος της Επανορθωτικής Δικαιοσύνης (Restorative Justice)
  • 7/12/22 3ωρο βιωματικό σεμινάριο στο χώρο του σχολείου για «Διαχείριση  συμπεριφορών στην τάξη-Μελέτη περιπτώσεων »το οποίο αποτέλεσε feedback του πρώτου βιωματικού σεμιναρίου. Συντονίστηκε από στελέχη του κεντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας«Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τη σύμβουλο σχολικής ζωής: https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/viomatika-seminaria-gia-ekpaideytikoys-sto-scholeio-mas
  • Την Πέμπτη 19/1/23 και την Τρίτη 24/1/23 μαθητές και εκπαιδευτικοί της Α΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Τόσο διαφορετικοί…πόσο ίδιοι…”, μια παρέμβαση από την Κοινωνική Λειτουργό του κέντρου «Ελπίδα Ζωής» διάρκειας τεσσάρων ωρών στον χώρο του σχολείου, με στόχο την  καλλιέργεια εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών . https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/toso-diaforetikoi-poso-idioi/

 

η) Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Παρόλο που η οικογένεια αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες που επιδρούν στους μαθητές και διαμορφώνουν τη στάση τους απέναντι στο σχολείο καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό τους τρόπους που αυτοί εμπλέκονται τόσο στη σχολική ζωή όσο και ειδικότερα στη διαδικασία της μάθησης, οι εκπαιδευτικοί και γονείς ελάχιστα προσεγγίζουν ο ένας τον άλλον.

Οι επισκέψεις γονέων στο σχολείο είναι περισσότερο τυπικές και αφορούν στην πληροφόρηση για τον αριθμό των απουσιών και της επίδοσης τριμήνου.Οι επισκέψεις κατόπιν προσκλησης του σχολείου για ζητήματα των μαθητών, σπανίως έχουν σταθερότητα και συνέχεια.

Tον Οκτώβριο 2022 πραγματοποιήθηκε η 1η συνάντηση γνωριμίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών της Α’ τάξης και ενημέρωσή τους για θέματα σχολικής ζωής. Από τη συνάντηση αυτή προέκυψε ενδιαφέρον για την ανασυγκρότηση Συμβουλίου Συλλόγου Γονέων με το προεδρείο του οποίου αναπτύχθηκε στη διάρκεια της χρονιάς μια καλή συνεργασία. Το συμβούλιο συμπαραστάθηκε τους μαθητές σε οικονομικά ζητήματα καθώς και στην οργάνωση χριστουγεννιάτικου μπαζάρ και γιορτής αποφοίτησης.

Όμως όπως ανέδειξε και η δράση ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΙΣ; είναι ανάγκη η επιμόρφωση των γονέων σε θέματα γονεϊκής συμμετοχής στο σχολείο, καθώς και του ρόλου του γονέα στη σχολική ζωή των εφήβων. Μια πρωτοβουλία που το σχολείο πρέπει να εντάξει οπωσδήποτε στο πλαίσιο συνεργασίας του με την οικογένεια.

 

Θετικά σημεία

  • Το σχολικό έτος 2022-23, έγιναν πολλές δράσεις οι οποίες κάλυψαν σε μεγάλο βαθμό τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών.
  • Ενισχύθηκε πολύ η εξωστρέφεια των μαθητών/τριών με τη συμμετοχή/παρακολουθηση δράσεων/εκδηλώσεων και κατ’ επέκταση ηεξωστρέφεια όλου του σχολείου.
  • Οι σχέσεις των μαθητών/τριών ήταν φιλικές και δεν δημιουργήθηκε κανένα σοβαρό πρόβλημα μεταξύ τους σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  • Μπήκαν οι βάσεις για την καλλιέργεια της έννοιας της διαμεσολάβησης πρόγραμμα το οποίο μπορεί  συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά.

 

Σημεία προς βελτίωση

  • Ενθάρρυνση και παρότρυνση των γονέων και κηδεμόνων να συμμετέχουν  περισσότερο ενεργά στη σχολική ζωή.
  • Ιδιαιτέρως πρέπει να υπάρξει ενδυνάμωση σχέσεων σχολείου και οικογενειών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Οι υπεύθυνοι των δράσεων/προγραμμάτων/ομίλων είναι χρήσιμο να καταρτίζουν ένα ετήσιο προγραμματισμό δράσεων ώστε να διευκολύνεται ο συντονισμός και η λειτουργία του σχολείου.
  • Η εξοικείωση περισσότερων εκπαιδευτικών  με καινοτόμες παιδαγωγικές τεχνικές που επιτρέπουν μια πιο βιωματική και συμμετοχική μαθησιακή διαδικασία.

 

2. Διοικητική λειτουργία

α) Διοίκηση

  • Τη σχολική χρονιά 2022-2023 η θητεία της διευθύντριας, έληξε  στις αρχές Φεβρουαρίου μετά από την επιλογή της ως Συμβούλου Εκπαίδευσης Φιλολόγων του Ν. Αργολίδας και Αρκαδίας. Την διέυθυνση του σχολείου ανέλαβε έκτοτε ως αναπληρώτρια Διευθύντρια η υποδ/ντρια Α΄.
  • Η Διεύθυνση πέτυχε να ολοκληρωθεί από το Σεπτέμβριο  η πλήρης πρόσβαση ΑΜΕΑ στο κτίριο και με τις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου εγκαταστάθηκε εξωτερικός ανελκυστήρας που  εξυπηρέτησε πλήρως την πρόσβαση στον όροφο για μαθητές Αμέα αλλά και για μαθητές και καθηγητές με κινητικά προβλήματα στη διάρκεια της σχ. χρονιάς. Ανάλογα βοήθησε η δημιουργία ράμπας Αμεα και τουαλέτας.
  • Η ανάληψη σχετικού Σχέδιου Δράσης “Αναβάθμιση των αιθουσών του σχολείου: Αλλάζοντας τους χώρους, αλλάζοντας τη μάθηση” καθώς και η  διάθεση συνεργασίας από την πλευρά της διεύθυνσης και η διευκόλυνση που παρείχε ως προς την έγκαιρη εξασφάλιση του απαραίτου υλικού είχε ως αποτέλεσμα την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και την εγκατάσταση σταθερών Η/Υ   δέκα  αιθουσών. Επιπλέον, αναβαθμίστηκε η λειτουργία ενός υπολογιστή γραφείου και επεκτάθηκε το ασύρματο δίκτυο σε όλες τις αίθουσες του σχολείου.
  • Στο πλάισιο της διαρκούς αναβάθμισης του εξοπλισμού του σχολείου με  παρέμβαση της διευθύντριας εξασφαλίστηκε η δωρεά Ηλεκτρονικού μικροσκοπίου με κάμερα για το Εργαστήριο φυσικής. Η δωρεά έγινε από το Πολιτιστικό οργανισμό Φουγάρο.
  • Από την αρχή του σχολικού έτους η Διεύθυνση φροντισε ώστε να εφαρμόζεται πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων, να μην υπάρχουν κενά, να συμπληρώνονται όλες οι ώρες των μαθημάτων με εκπαιδευτικούς και κυρίως να καλύπτονται το συντομότερο δυνατό οι ώρες των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
  • Για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών έγιναν τακτικά ολιγόλεπτες συνεδριάσεις, ενώ πραγματοποιήθηκαν οι τακτικες συνεδριάσεις αλλά και έκτακτες για σοβαρά ζητήματα λειτουργίας. Έκτακτες και άμεσες ενημερώσεις γίνονταν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η Διεύθυνση ενημέρωνε ανελλιπώς το εκπαιδευτικό προσωπικό για επιμορφωτικές ημερίδες,συνέδρια, σεμινάρια τα οποία ήταν είτε διαδικτυακά είτε πραγματοποιήθηκαν δια ζώσης. Στήριξε του εκπαιδευτικούς και ιδιαιτέρως εκείνους που είχαν ελάχιστη ή μηδενική διδακτική προϋπηρεσία. Συγχρόνως, στήριξε κάθε προσπάθεια συναδέλφων που διοργάνωσαν δράσεις και διδακτικές επισκέψεις του σχολείου αλλά και όλες τις πρωτοβουλίες.
  • Η Διεύθυνση στήριξε και εφάρμοσε τον θεσμό του Μέντορα που πρώτη φορά φέτος εισήχθη στα σχολεία, τον θεσμό των Συντονιστών γνωστικού αντικειμένου, τον θεσμό του Συντονιστή τάξης και τον θεσμό των Ομίλων.
  • Η Διεύθυνση φρόντιζε να ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες – κυρίως με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο – για τονσχολικό κανονισμό, τις αλλαγές του ωρολόγιου προγράμματος και τις δράσεις του σχολείου, να στέλνει προσκλήσεις, να εποπτεύει την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων για τις απουσίες των μαθητών/τριών αλλά και να φροντίζει ώστε η επικοινωνία διδασκόντων και γονέων/κηδεμόνων να επιτυγχάνεται με όλους τους δυνατούς τρόπους.

β) Σχολείο και κοινότητα

Η εξωστρέφεια είναι στοιχείο της ταυτότητας του σχολείου, το οποίο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κουλτούρας. Για αυτό το λόγο το σχολείο έχει καταφέρει την ανάπτυξη σχέσεων και τη συνεργασία με άλλα σχολεία και φορείς της τοπικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας.

  • Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus “Βιομηχανική κληρονομιά” επιδιώχθηκε να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες ένα σημαντικό και άγνωστο στους νεώτερους κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου μας: το βιομηχανικό του παρελθόν και να μοιραστούν τις γνώσεις που θα αποκομίσουν με την κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό μελέτησαν τις κτιριακές εγκαταστάσεις των εργοστασίων που λειτουργούσαν άλλοτε αλλά και τις ιστορίες ζωής των ανθρώπων που εργάζονταν σε αυτές. Αποτέλεσμα της δράσης είναι η καταγραφή και ψηφιακή παρουσίαση των ιστορικών βιομηχανικών υποδομών και των οικονομικών τους δραστηριοτήτων, η αποτύπωση της σημερινής τους κατάστασης σε διαδραστικό χάρτη και έντυπο τρίπτυχο που θα διατεθεί στο δήμο Ναυπλίου.
  • Το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου συμμετέχει από το προηγούμενο σχολικό έτος στο πρόγραμμα ανάπτυξης Σχολικού Δικτύου από εκπαιδευτικά τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων και Ανιχνευτές Αστροσωματιδιακής Φυσικής, που διοργανώνεται από το Ανοιχτό  Πανεπιστήμιο Πατρών.
  • Για πέμπτη χρονιά (από το σχ. έτος 2018-2019) απονέμεται υποτροφία ύψους  1.500 ευρώ στον/στην μαθητή/τρια του σχολείου που πρώτευσε στη Γ΄ Λυκείου από ιδιωτική επιχείρηση στη μνήμη στελέχους της που υπήρξε μαθητής του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου, ως βοήθημα για τις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ιστορία

1833

Ίδρυση του Γυμνασίου Ναυπλίου, του πρώτου γυμνασίου της Ελλάδας

Το σχολείο στεγάστηκε σε ένα Τούρκικο σαράϊ που υπήρχε στη θέση του σημερινού Δημαρχείου. Ήταν ιδιοκτησία του Ρήγα Παλαμήδη.

1833
1857

Κτίζεται νεοκλασικό διώροφο κτίριο για τη στέγαση του σχολείου

Το κτίριο αυτό είναι το σημερινό δημαρχείο της πόλης μας. Βρίσκεται στην πλατεία Τριών Ναυάρχων, απέναντι σχεδόν από το σημερινό κτίριο του 1ου Λυκείου Ναυπλίου.

1857
1934

Μεταστέγαση του σχολείου στο σημερινό κτίριο

Το νέο κτίριο, σχεδιασμένο από τον Πάτροκλο Καραντινό, ανήκει αρχιτεκτονικά στο κίνημα του Bauhaus, το νεωτερικό καλλιτεχνικό κίνημα που την περίοδο του Μεσοπολέμου που επιδίωξε τη σύνδεση διαφορετικών πεδίων της τέχνης στην υπηρεσία του σύγχρονου ανθρώπου.

Είναι ένα από τα 3.000 σχολικά κτίρια που σχεδιάστηκαν να οικοδομηθούν σε ολόκληρη τη χώρα κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του Ελευθέριου Βενιζέλου 1928-1932.

1934

Το κτίριο: Ένα ζωντανό μνημείο Ιστορίας

Το 2019 το 1o Λύκειο Ναυπλίου γιόρτασε τα 85 χρόνια λειτουργίας του κτιρίου του. Ένα μνημείο ζωντανής ιστορίας του Ναυπλίου, το κτίριο όπου στεγάζεται το 1ο Γενικό Λύκειο Ναυπλίου, συμπλήρωσε το 2019 ογδόντα πέντε χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του, το 1934. Ένας μεγάλος αριθμός Ναυπλιωτών θυμάται τον εαυτό του μαθητή στις αίθουσες του σχολικού κτιρίου που, καθώς εξακολουθεί να λειτουργεί φιλοξενώντας τα παιδιά ή τα εγγόνια των παλαιότερων, ανασαίνει στο ρυθμό της πόλης και ζει μαζί της.

Το κτίριο, σχεδιασμένο από τον Πάτροκλο Καραντινό, ανήκει αρχιτεκτονικά στο κίνημα του Bauhaus, το νεωτερικό καλλιτεχνικό κίνημα που την περίοδο του Μεσοπολέμου επιδίωξε τη σύνδεση διαφορετικών πεδίων της τέχνης στην υπηρεσία του σύγχρονου ανθρώπου. Η συμβολική αυτή επέτειος του σχολικού κτιρίου του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου συμπίπτει με την συμπλήρωση εκατό χρόνων από την ίδρυση της σχολής του Bauhaus, η οποία τιμήθηκε με πλήθος εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο αναδεικνύοντας την καταλυτική του επίδραση στην εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, της αρχιτεκτονικής και του βιομηχανικού σχεδιασμού.

Το κτίριο όπου στεγάζεται το 1ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Ναυπλίου και το Εσπερινό ΓΕΛ Ναυπλίου είναι ένα από τα 3000 σχολικά κτίρια που σχεδιάστηκαν να οικοδομηθούν σε ολόκληρη τη χώρα κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του Ελευθέριου Βενιζέλου 1928-1932 (με Υπουργό Παιδείας τον Γεώργιο Παπανδρέου) και αποτέλεσαν το σημαντικότερο δείγμα της αρχιτεκτονικής του Bauhaus στην Ελλάδα. Το εξαιρετικά φιλόδοξο και πρωτοπόρο για την εποχή του (αλλά και για κάθε εποχή) οικοδομικό πρόγραμμα εντάσσεται στην ευρύτερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Βενιζέλου, ο οποίος με πενιχρά οικονομικά μέσα, μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, επιδίωξε να δώσει μαζικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα στην εκπαίδευση, ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Από το μεγαλόπνοο έργο, το οποίο ανέλαβε μια ομάδα από τους πιο προικισμένους αρχιτέκτονες της εποχής, τελικά ολοκληρώθηκαν 145 σχολικά κτίρια, μεταξύ των οποίων και το (τότε) Γυμνάσιο Ναυπλίου.

Η πόλη μας

Το Ναύπλιο ή Ανάπλι είναι πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, έδρα του δήμου Ναυπλιέων. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 είχε 14.203 κατοίκους. Έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός και υπήρξε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους κατά την περίοδο 1827 – 1834 ενώ ήδη από το 1824 είχε γίνει η έδρα της προσωρινής διοίκησης της Ελλάδας.

Το Ναύπλιο είναι μία από τις πλέον γνωστές και όμορφες πόλεις της Eλλάδος. Eκτός από διοικητικό είναι και σημαντικό τουριστικό κέντρο, με συνεχή κίνηση σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Από τα γνωστότερα αξιοθέατα της πόλης είναι το Μπούρτζι, μικρό φρούριο χτισμένο σε νησίδα μέσα στο λιμάνι, το Παλαμήδι, ενετικό φρούριο που δεσπόζει στην πόλη, και η Ακροναυπλία. Στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας μπορεί κάποιος να επισκεφθεί παγκοσμίως δημοφιλείς προορισμούς, όπως οι Μυκήνες, το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου κ.λπ.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, η πόλη οφείλει το όνομά της στον οικιστή της Nαύπλιο, γιο του θεού Ποσειδώνα και της Aμυμώνης. Αρχαιολογικά ευρήματα αποδεικνύουν την ύπαρξη της πόλης από τα μυκηναϊκά κιόλας χρόνια.

Στα ομορφότερα κτίρια της πόλης συγκαταλέγονται το μέγαρο Άρμανσμπεργκ (κατοικία του αντιβασιλέα της Ελλάδος Άρμανσπεργκ) καθώς και το αρχαιολογικό μουσείο στην πλατεία Συντάγματος. Στην πόλη λειτουργεί επίσης παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης.

Το Nαύπλιο δοκίμασε την κατοχή διαφόρων κατακτητών, πρώτα των Φράγκων, κατόπιν των Eνετών και στη συνέχεια των Tούρκων, με ένα μικρό «διάλειμμα», αυτό της Δεύτερης Eνετοκρατίας.

Tη νύχτα της 29ης προς 30ης Nοεμβρίου του 1822 το Παλαμήδι έπεσε στα χέρια των Eλλήνων με αιφνιδιασμό, υπό την αρχηγία του Στάικου Σταϊκόπουλου. Το Ναύπλιο υπήρξε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, από το 1827 ως το 1834. Στις 8 Iανουαρίου του 1828 αποβιβάστηκε στο Nαύπλιο ο πρώτος κυβερνήτης της νεότερης Eλλάδος, Iωάννης Kαποδίστριας. Στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831, ο Kαποδίστριας δολοφονήθηκε έξω από την εκκλησία του Aγίου Σπυρίδωνα και στις 25 Iανουαρίου του 1833 οι Nαυπλιείς υποδέχτηκαν τον πρώτο βασιλιά της Eλλάδας Όθωνα. Tο Nαύπλιο βρέθηκε για μια ακόμα φορά στο επίκεντρο των γεγονότων, με τη Nαυπλιακή Eπανάσταση κατά του Όθωνα, που ξέσπασε τον Φεβρουάριο του 1862, και έμεινε γνωστή ως «Nαυπλιακά».

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με μνημεία ή σημεία ενδιαφέροντος εντός και εκτός της πόλης του Ναυπλίου μπορείτε να βρείτε: